czwartek, 17 kwietnia 2014

ŚWIATOWY DZIEŃ WODY W SZKOLE / „EVERY LAST DROP” WORLD WATER DAY – 22 MARCH 2014

PARĘ INFORMACJI NA STRONIE INTERNETOWEJ SZKOŁY:
http://sp8mikolow.home.pl/page10.php?view=thumbnailList&category=12

NOTATKA W PRTALU INTERNETOWYM ; MójMikołów

http://www.mojmikolow.pl/p,s,200120,o,listing_informacji,id_informacji,819060.html

artykuł ukazał się również w "Gazecie Mikołowskiej"




PROGRAM SPOTKANIA „EVERY LAST DROP” 21.03.2014


Z OKAZJI OBCHODÓW PIERWSZEGO

DNIA WIOSNY POŁĄCZONY

 Z ŚWIATOWYM DNIEM WODY

 

1. WPROWADZENIE DO TEMATU / ZNACZENIE WODY  PITNEJ W ŚWIECIE I JEJ OCHRONA/  p. LUCYNA SZCZUDLAK 

2. POKAZ FILMU O TEMATYCE „WODY”

3.PREZENTACJE „WODY POLSKI”   PRZEZ KLASY  I-III

·     KLASA I – WISŁA NAJDŁUŻSZA RZEKA POLSKI

·     KLASA II- MORZE BAŁTYCKIE

·     KLASA III - JEZIORA POLSKI

4. PREZENTACJE „WODY EUROPY” PRZEZ KLASY IV-VI

·     KLASA IV – RZEKA DUNAJ

·     KLASA V – JEZIORO GARDA

·     KLASA VI – CIEPŁE MORZA POŁUDNIA,

M. ŚRÓDZIEMNIOMORSKIE I M. ADRIATYCKIE

5.NAUKA PIOSENKI „ŚWIAT BEZ WODY”

6.KONKURENCJE „WODNE PODCHODY” 3 OS. Z KLASY   / POZOSTALI UCZNIOWIE KOLORUJĄ RYBKI „KLASOWE AKWARIUM”, KTÓRE POTEM PRZYKLEJAMY NA KARTCE/

7.POKAZ  „MODA WODNA” PO 1 OSOBIE Z KLASY

8. ZAGADKI DLA UCZESTNIKÓW/ PODLICZANIE PKT.UZYSKANYCH PRZEZ KLASY/

9. „KOLEJKA PO WODĘ” DEGUSTACJA WODY

10. OGŁOSZENIE UCZNIOM O PRZYSTAPIENIU DO PROGRAMU „ZAADOPTUJ RZEKĘ”

9.PODSUMOWANIE KONKURSÓW/OGŁOSZENIE WYNIKÓW

 

W TYM DNIU UCZNIOWIE UBRANI NA NIEBIESKO

W KLASACH  GAZETKI NA TEMAT ŚWIATOWEGO DNIA WODY

WYSTAWA PRAC O TEMATYCE MORSKIEJ I WODNEJ KÓŁKA PLASTYCZNEGO Z NASA 2

OGŁOSZENIE WYNIKU KONKURSU LOKOMOTYWA





 

„EVERY LAST DROP”  ŚWIATOWY DZIEŃ WODY – 22 MARZEC 2014

„EVERY LAST DROP” WORLD WATER DAY – 22 MARCH 2014


  • Pod takim hasłem w dniu 21 marca 2014 w Szkole Podstawowej Nr 8 w Mikołowie-Paniowach świętowano obchody Światowego Dnia Wody, który przypada na 22 marca. Impreza została zorganizowana w ramach realizowanego projektu unijnego Comenius, pod takim samym tytułem.
  • „Every Last Drop” was the motto of World Water Day which we celebrated on 21st March 2014 in our Primary School No. 8 in Mikołów-Paniowy and which falls on 22nd March this year. The happening was organized under European Union project “Comenius” which shares the name with the motto.
  • Spotkanie wszystkich uczniów i nauczycieli rozpoczęto prezentacją multimedialną na temat wody oraz sposobów jej oszczędzania.
  • The happening started with a multimedia presentation on water and the ways it can be saved.
  • W dalszej części, uczniowie z poszczególnych klas przygotowali plakaty i prezentacje na temat: „Wody Polski – Morze Bałtyckie, Wisła oraz Mazury „ oraz „Wody Europy – Morze Śródziemnomorskie i Adriatyckie, Jezioro Garda oraz Dunaj”.
  • The next part contained student’s posters and presentations concerning water in Poland: The Baltic Sea, The Vistula and Mazuria as well as water in Europe: The Mediterranean Sea, The Adriatic Sea, Lake Garda and The Danube.
  • Prezentacja na temat : Woda w przyrodzie.
  • A Presentation: Water in Nature.
  • Prezentacja klasy I – najdłuższa rzeka Polski – Wisła
  • 1st graders presentation - The Longest River in Poland – The Vistula.
  • Prezentacja klasy II –       Morze Bałtyckie    
  • 2nd graders presentation – The Baltic Sea.
  • Prezentacja klasy III – Kraina Wielkich Jezior w Polsce– Mazury
  • 3rd graders presentation – The Land of Great Lakes in Poland - Mazuria
  • Prezentacja klasy IV  - rzeka Dunaj
  • 4th graders presentation – The Danube
  • Prezentacja klasy V – jezioro Garda
  • 5th graders presentation – Lake Garda
  • Prezentacja klasy VI – ciepłe morza południa Europy – Morze Śródziemne i Morze Adriatyckie
  • 6th graders presentation – The Warm Seas of Southern Europe – The Mediterranean Sea and The Adriatic Sea
  • W następnej części odbył się happening „Kolejka po wodę”, który zapoczątkował realizację programu „Zaadoptuj Rzekę 2014”organizowanego przez Klub Gaja. Szkoła nasza zgłosiła do programu potok Promna, który płynie przez nasze sołectwo. Działania te mają przekonać do oszczędzania wody dzieci i młodzież, a za ich pośrednictwem dorosłych, nie tylko w rodzinach, ale i w całej miejscowości.
  • The following part was called „The Queue for Water” which started our participation  in the programme of “Zaadoptuj Rzekę 2014 (Adopt a river 2014) organized by Gaja Club. Our school takes part in the programme with The Promna, a river which flows through our city.
  • Później zaprezentowano pokaz mody inspirowany wodą oraz przeprowadzono konkurs wiedzy. Oczywiście nagrodami dla uczniów za udział w konkursach były butelki wody.
  • Afterwards, a water-inspired fashion show was presented and a knowledge competition took place. Naturally, the prizes were bottles of water.
  • Dzieci w tym dniu były ubrane na niebiesko, a wszystkim chętnym malowano niebieską kropelkę na policzku.
  • All students wore blue clothes and all volunteers had the chance to have a blue drop painted on their cheeks.
  • W tym samym dniu grupa uczniów wyjechała na basen w Mikołowie, gdzie dzieci miały możliwość doskonalenia umiejętność pływania- tym samym chcieliśmy pokazać aspekt wody od strony sprawności fizycznej.
  • At that particular day a group of students went to the swimming pool in Mikołów, where children had the chance to improve their swimming skills- it was just a way to present water from the fitness point of view.
  • Ponadto każda klasa przygotowała w klasach gazetki tematyczne.
  • Moreover each class prepared a static board presentation in their classrooms.
  • Klasa trzecia opiekuje się akwarium, w którym  hoduje rybki.
  • 3rd graders look after fish in their aquarium.
  • Klasa II zasiała roślinki i prowadzi ich obserwację, a do podlewania używa wody z deszczówki.
  • 2nd graders planted plants and now they note down their observations. They water the plants with rainwater.
  • W bibliotece zorganizowano konkursy oraz wystawkę okolicznościową.
  • The school library organized a competition and an exhibition.
  • Na zajęciach kółka plastycznego „Nasa - etap II” malowano obrazy inspirowane tematem wody.
  • During extra school clubs „Nasa – 2nd edtion” students painted water-inspired pictures.
  • W świetlicy szkolnej uczniowie wykonywali prace plastyczne pt. „Moje akwarium”.
  • In school club-room the students made plastic works the topic of which was “My aquarium”.
  • Klasa III i V uczyła się piosenki pt. „Świat bez wody”, którą  wykorzystaliśmy  jako podkład muzyczny tej prezentacji.
  • 3rd graders and 5th graders learnt a song „Świat bez wody” (World without water), which we used as a background music for this presentation.
  • Do obchodów Światowego Dnia Wody włączyli się uczniowie klasy IV,V i VI , którzy na zajęciach informatyki wykonywali ulotki zachęcające do oszczędzania wody. Prace uczniów zaprezentowano na gazetce szkolnej oraz rozwieszono nad umywalkami w szkole.
  • 4th graders, 5th graders and 6th graders created leaflets during ICT lessons encouraging others to save water. Their works are now a part of classrooms and school toilets.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz